![](http://photos1.blogger.com/blogger/676/3762/200/j001rb.0.jpg)
Istoria crearii siglelor isi are inceputul undeva in Grecia Antica. Cuvantul „logo” inseamna nume, simbol, „logo” reprezinta ceva destinat unei recunoasteri rapide. La inceputurile ei, sigla era de fapt un fel de cod format dintr-o singura litera stilizata, mai tarziu din doua sau mai multe litere, initialele unei persoane sau institutie. Siglele timpurii erau folosite pe documente oficiale, scrisori si sigilii. Multe monezi grecesti si romane poarta sigle de regi si imparati sau simbolul oraselor in care erau batute. Cea mai faimoasa dintre aceste sigle timpurii este cea formata din literele grecesti XR, S, T, O, S – CRISTOS.
![](http://photos1.blogger.com/blogger/676/3762/200/France-with-Angels.png)
Evul Mediu a fost deosebit de bogat in crearea de sigle in scopuri ecleziastice, artistice si comerciale. In secolul al XIII-lea siglele au evoluat de la simple combinatii de litere la simboluri artistice cu care se mandreau nobilii si negustorii. Primele exemple de sigle create artistic sunt semnele masonice, simboluri ale fierarilor, ale producatorilor de hartie si ale nobilimii.
![](http://photos1.blogger.com/blogger/676/3762/200/coca-cola-logo-770604.0.jpg)
Epoca informatiei a accelerat radical evolutia siglelor si a design-ului de sigle. Astazi, publicul general a devenit foarte constient de simbolurile vizuale, mai ales de ceea ce se numeste trademark. De la cele mai mici firme pana la marile corporatii multinationale, sigla reprezinta imaginea pe care fiecare dintre ele vor s-o promoveze nu numai in ochii consumatorilor dar si fata de propriilor angajati, furnizori si parteneri. Sigla este prima linie, linia de atac in identitatea unei companii.
No comments:
Post a Comment